Cornelia Andersson

Måndag

Kategori: Foton

Vaknade tidigt och ville inte vakna. Som valigt. Sen åt jag frukost och åkte till Elmer. La mig i hans varma säng och blev glad.
Skola sen, rolig skola. Har APU-vecka så vi har massa föreläsare och besök på arbetsplatser helva veckan. Idag föreläste Marc Strömberg, Nanny-Maja Anderback, Erik Hörstedt, Jonas Ernhild och Natalie Missaoui för MP1A och MP1B. Ägde för jag kände alla som föreläste så ja, det var sjukt intressant. De berättade mest om hur de gjort i sitt liv och vad de gör nu. Det var roligt.
Sen hade jag ett hål mitt i dagen också. Då åkte jag hem till Elmer, satt vid datorn, läste Jessicas lilla text till, eller iaf om, mig på bdb. Blev alldeles kall i magen men inte ens det kunde göra mig ledsen eller arg. Det är jag glad för, att hennes ord inte sticker som knivar i mig längre, att jag kan låta de passera närpå obemärkta. Skönt.
Sen gjorde jag och Elmer havregryndgröt och åt till lunch, riktigt gott faktiskt.
Glad dag, väldigt glad dag, med dåligt väder. Jag tror att jag är gladast på regniga dagar. Det är som att himlen släpper ut all min ilska och sorg så att jag slipper den. Jag är problemfri idag och det är skönt.

Datorn ville inte ladda upp en bild, så mina ord får räcka för er. Elmer har förresten klippt sig och det är jättefint^^
Ha det bra, lika bra som jag. Hej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: