Cornelia Andersson

ARVIDchallenge

Kategori: Foton

1. Hur många av varje djur skulle du ha om du måste ha minst en av: Kyckling, kattunge, majsorm och liten kolibri?
.
Jag skulle ta fem kattungar, en kyckling, två ormar och tre kolibris
.
2. Tre bra kvinnor och deras bästa kvalitéer.
.
Lara FUCKING Croft. Hon är snygg, hård och har två uzis
.
Imogen Heap. Hon är en gud på musik, har ett väldigt speciellt utseende och är inte dum i huvudet. Skriver musik som inte är tom och är allmänt bra.
.
Mathilda Stenmark. Hon är snygg, otrooooligt trevlig och rolig och sympatisk och har lyckats överleva i Frankrike en bra tid nu. Jag är otroligt imponerad!
.
3. Den du tror vore en stor förebild i 1. klädstil och 2. personlighet, om du vore av motsatt kön
.
1. Kasper!
.
2. Hmm. Mal i Firefly kanske. Eller Eddie Izzard eller typ Wash i Firefly.
.
4. Ett bra barnprogram (låtsas inte som att du inte kan några)
.
Hmm. Alltså, som går nu för tiden är nog typ Zoe Kizako eller Totally Spies (vet EJ om det går, jag har bara 1,2,4,6 JA TYCK SYND OM MIG)
.
5. Tre saker du önskar du kunde göra oftare
.
Använda alla ord jag kommit på att jag ska säga, men glömmer av att göra.
Prata lite mindre, lite tystare, vara liite mindre... påträngade samtalsmässigt. Jag glömmer av mig när jag blir intresserad av samtalsämnet
Räkna matte. Det vore nog bra.
.
6. Om du fick välja mellan att skriva en låt som var underbar, att måla en tavla som såldes för miljoner eller skriva en bok som blir en större succé än Twilight, vad skulle du välja då?`
.
Jag skulle nog välja tavlan. För både när det gäller musiken och boken skulle jag nog bli väldigt less på det jag gjort. Om jag skulle höra låten om och  om igen skulle jag sluta tycka om den till slut. Om jag skrivit boken hade jag läst recension efter recension och kunnat se fler och fler fel med det jag gjort. Jag skulle dessutom ha lättare för att visa upp en tavla än en låt eller en bok. Både musik och text kommer så pass långt inifrån hjärtat att det vore lite pinsamt att så många tog del av mitt innersta.
.
7. En film som du älskade från sekund ett. Eller, säg tre olika.
.
Scott Pilgrim vs the world
Tonari no Totoro
Sen to Chihiro no kamikakushi
.
.

Kommentarer

  • ida säger:

    UNDERBAR

    tar och gör så fort jag inte somnar efter att ha varit vaken en kvart!

    2010-12-16 | 19:02:29
  • Mathilda säger:

    Åh men Cornelia! Är rörd ^^

    2010-12-16 | 19:13:30
  • Luc säger:

    Du verkar gilla japanska filmer, och filmer som innehåller japanska skolflickor. Fetish?

    2010-12-16 | 21:37:07
  • Cornelia säger:

    Luc: Meh klart fetish! Japanska skolflickor, eller typ Naives (chinese, japanese what's the difference)är ju drömmen

    Mathilda: JAaaa alltså, jag fundera länge på vem jag skulle ta och sen ba dök du upp i min skalle och så kom jag på att jag knappt överlever i sociala sammanhang i Sverige så jag är otroooligt imponerad!

    Ida: BRA GUMMS <3

    2010-12-16 | 22:03:59
    Bloggadress: http://hansgustav.blogg.se/
  • Offret Arvid. säger:

    Challenge Accepted!

    Jag ska skriva svar på dessa frågor, och inte nog med det!

    Jag ska lägga till min egen som du ska få svara på och dessutom utmana en annan bloggare!

    2010-12-16 | 22:15:48
    Bloggadress: http://amargos.blogg.se/
  • Benjamin säger:

    Alla kvinnorna hade som kvalité att dom såg bra ut :)

    2010-12-16 | 22:38:27
  • Cornelia säger:

    Well, Benjamin, det är en viktig sak i mina ögon. I'm all about the outside

    2010-12-16 | 23:32:24
    Bloggadress: http://hansgustav.blogg.se/

Kommentera inlägget här: