Cornelia Andersson

Salem bor i mitt hjärta

Kategori: Foton

Seriöst, om jag kände Salem al Fakir skulle jag döda för att få vara med honom. Om han varit yngre dock. Sitter och lyssnar på Keep on walking och känner att jag kommer lyssna endast på den ikväll. DEN ÄR SÅ JÄVLA BRA JAG BÖRJA TYP GRINA. ett mästerverk säger jag bara.
Jag är otålig och vill ha Umeå Open nu, idag imorgon och i övermorgon och jag vill se Salem alla kvällar. Han bor som sagt i mitt hjärta, och han kom dit tack vare sin musik. Det är den bästa musik jag vet faktist, alla kategorier. Nu kom jag på en sak: Jag ska göra en lista på favoritartister eller band.

1. Salem al Fucking Fakir. Anledning: (bland annat) http://www.youtube.com/watch?v=lsz5dj7DO5w



2. Imogen Heap. För att hon gör sådan vacker musik, som också går rakt in i hjärtat. Den är som ett porträtt av henne, och när man lyssnar på den känns det som att hon berättar om sig själv, som att hon låter en lära känna henne.



3. Regina Spektor. Hon berör mig också, och känns väldigt ärlig. Som att hennes låtar är vackra tavlor som man aldrig får nog av. Jag bara älskar det. Men just nu är hon lite pausad för mig, för hennes musik påminner för mycket om livet med Elmer. De brukade spela hennes nya skiva på repeat när vi åkte i bilden till hans stuga. Så...ja.



4. Vansinnet. Om någon av er läser detta så ska ni veta att jag älskar eran musik som fan. Den är så jävla skön att lyssna på. Ett av mina bästa minnen från Hamnis är när ni spelade och jag la mig på ryggen på golvet framför scenen och blundade. Låg och log och sjöng med, och njöt. Jag vet inte hur ni lyckas göra så fantastisk musik, men tack. Hoppas det går bra för er i framtiden, vilket jag tror det kommer göra. Lycka till!



Foto: surrealistiskt.blogg.se

5. Genesis. Min pappa lyssnade alltid en massa på äldre Genesis, den med Peter som sångare. Jag tycker dock bättre om nya pop-Genesis. Jag vet att det är hemskt, men det är bra pop som fan. Det är ju det. Jag gillar båda versionerna av Genesis, men pop-Genesis mer.



6. Cleo. Om ni har hört henne, så ska ni göra det nu. Hon är en fett skön rappare och sångerska som är allmänt nice. Hennes musik är bland den mysigaste jag vet faktiskt.

http://ametistazordegan.com/tag/cleo/



7. José Gonzalez. Allmänt mysig, bäst på gitarr, jävulskt snygga skivomslag. Ni vet, de vanliga anledningarna. Han äger helt enkelt.



8. Marc Strömberg. Ja du, han gör väldigt fin och bra och allmänt nice musik. Jag hittade ingen sida på internet som hade hans musik på sig, men ni få länken till hans vanliga hemsida i alla fall. http://artbymarc.blogspot.com/



Jag känner att det var länge sedan att så här välutarbetat blogginlägg. Men ja, orken är lite slut.

Kommentarer

  • Klara säger:

    Keep on walking i mitt hjärta!!!!!111 Och i min hjärna, sjunger på den hela tiden. Himla fin är han, Salem.

    2010-02-07 | 23:06:23
    Bloggadress: http://klarabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: