Cornelia Andersson

Dagens fundering

Kategori: Foton

Om det står någon långt borta och man till exempel ska peka åt den att gå åt höger, varför man nu skulle vilja det, spelar det då någon roll vad man gör med munnen? För jag skulle vilja prova mima något strunt som inte hade med det att göra alls och sen peka åt höger, för att se om det fungerade. Mamma berättade en historia en gång som löd såhär:

När jag var liten så fikade vi hela tiden. Dessutom så var det förutbestämmt att man jämnt ville ha påfyllning. Typ på saften, man ville alltid ha saft tyckte de vuxna. En gång när jag var i trotsåldern så provade jag att säga nej när de frågade om jag ville ha med saft. Men det spelade ingen roll, dom hällde ändå alltid upp mer. Så ett tag där så svarade jag "apa" så fort någon frågade mig någonting. Det roliga var att ingen märkte det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: