Cornelia Andersson

Winter and spring, summer and fall

Kategori: Foton

Här är en lista på saker jag är rädd för vid olika tillfällen

På kvällarna när jag ligger i min säng, som nu

- Att golvet ska rasa och att jag ska falla handlöst och såklart dö.
- Att mitt hjärta ska stanna
- Allt ont som kan finnas i mörkret

På morgnarna och dagarna

- Att mitt hjärta ska stanna
- Att någon när mig ska dö
- Mörker
- Stora djupa hav, mörka vatten

Jag har varit mörkrädd ända sedan jag var liten och det försvinner inte. Ibland tvingar jag mig till de mörka ställen som skrämmer mig men jag har så starka "reflexer" som stretar emot ibland så det går inte alltid. Jag tror personligen att det är för att min fantasi spårar väldigt lätt och i mörker ser man inte vad som finns, och jag fantiserar ihop att det värsta finns där. Jag känner mig inte trygg. Förutom då jag vet att jag är det, då älskar jag mörkret.
Sen finns det ställen jag är rädd för ibland också, som min källare till exempel. Och min pappas verkstad. Det är nog därför att när jag var liten spelade pappa musik där, som jag upplevde som väldigt läskig och obehaglig. Så när jag var liten vågade jag knappt någonsin gå ner i källaren, speciellt inte ensam. Ett tag, jag var väl nio eller så, hade jag en Barbie-docka (ariel förresten<3) som jag bar med mig, hon gjorde att jag vågade vara ensam i källaren. Jag är ju konstig.

Nu ska jag sluta vara tråkig och förstätta prata med J på msn om mina rädlsor. Djupt och fint, som jag.

Kommentarer

  • Klara säger:

    Jag är också rädd för att mitt hjärta ska stanna, särskilt på kvällen. Tänker alltid på det då. Usch. Jobbigt är det.

    2010-03-19 | 17:07:36
    Bloggadress: http://klarabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: