Cornelia Andersson

Konsten att göra pastasås

Kategori: Foton

Receptet of the fucking year, jag lovar
.
Du behöver:
.
Kikärter (så många du vill, jag använde ett tetrapack färdigkokta)
.
Aivar (paprikagrej, utländsk, himmelskt god)
.
Tomatpuré och i nödfall ketchup
.
Västerbottensost
.
En halv röd paprika
.
Tre buntar (de är uppdelade i bollar i kartongen nivet) tagliatelle
.
Kryddor: Garam masala, spiskummin, curry, gurkmeja, svartpeppar, salt
.
.
Gör såhär: Koka pastan i kastrull, värm kikärterna i en annan, he i aivar och tomatpuré i kikärternas kastrull, sen paprikan och sist kryddorna i den också. Häll pastan i ett durkslag, Hacka upp ungefär en skiva västerbottensost (man kan ju ta så mycket man vill men aja) och lägg sen på pastan när du lagt pastan i din skål. Häll sedan på såsen där och så blir det awesome.
.
Ät
.
Njut
.
Tacka mig för att jag äger på att hitta på recept
.
.

Kommentarer

  • Rebecka säger:

    SV; men så tokigt! Men alltså gangsterkeps är faktiskt väldigt snyggt på vissa killar måste jag säga <3

    2010-11-16 | 11:27:00
    Bloggadress: http://ochjagbryrmiginte.blogg.se/

Kommentera inlägget här: