Cornelia Andersson

Konstig? Nejdå

Kategori: Foton

1. Ibland måste mina ögon titta med oskärpa, ofta när jag är trött. Det är avkopplande för mina ögon, ungefär på samma nivå som att blunda, men fuck så drygt det är. Som nu när jag försöker läsa saker och mina ögon går över i oskärpeläge hela tiden. Gah!
.
2. Om jag bakar och stoppar händerna i mjöl kan jag knappt andas. Det gäller allt som gör mina händer helt torra men just mjölet är ett väldigt klart exempel. Andra halvkonstiga tillfällen då jag har svårt att andas är:
- Om det blåser mycket rakt i mitt ansikte
- Om jag skrattar för mycket. Då när jag försöker andas in genom näsan är det som att näsborrarna bara åker ihop när jag drar in luften, och om jag försöker andas in genom munnen börjar jag nästan hyperventilera.
.
3. Jag har en grej för nummer, som jag hoppas inte kommer bli till en tvångstanke, men det är en hangup på 3,5,7 och nummer i sjuans tabell. Om jag ska ställa in volymen på min dator kan jag bara ställa det på de numren.
.
4. Jag försöker sluta säga dumord som "typ", "liksom", "alltså" osv.
.
5. Jag älskar vuxenkonversationer där det man säger verkligen räknas.
.
6. Om jag hamnar i obekväma situationer (obekväma för andra, jag har väldigt konstiga "gränser" så jag blir inte så lätt obekväm) så tycker jag oftast bara det är roligt. Och det värsta, för andra, är att om det till exempel blir en pinsam tystnad sitter jag bara tyst och skrattar inombords åt situationen istället för att avbryta tystnaden. Just för att jag tycker att det är så kul.
.
7. Jag är tydligen bra på att kyssas. Har jag hört. Det var ju kul osv.
.
8. Jag längtar så jävla mycket till i vår, då får jag färga mitt hår igen.
.
9. Den största anledningen till att jag klippte kort var för att jag då kunde färga håret många olika färger.
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: