Cornelia Andersson

Tjuvlyssnat

Kategori: Foton

Två killar~23 står och snackar, en tjej ~20 går förbi och känner igen en av dem.
Hon (sprudlande glad): Nämen heeej!
Kille 1: Nämen tjeeena, hur är läget?
Tjejen: Bra! Men du jag måste verkligen kila, men jag ringer dig sen, okej? Det är samma nummer som du ringde från i helgen va?
Kille 1: Eeh ja.
Tjejen: Okej, hej då!
Kille 1: Hej då!
Kille 2: Har du nytt nummer?
Kille 1: Nä, min mobil dog och var tvungen att låna Sandras mobil och ringa och ljuga.
Kille 2: Sandras?
Kille 1: Aa, den andra tjejen jag ligger med…
Kille 2: Gött!
Tystnad. Båda tittar på varandra.
Kille 1: HELVETE!
____________________________________________________________________________________
Tre tjejer i∼20 sitter vid ett bord.
Tjej 1 (till servitören): Men jag vill inte ha någon äggplanta i min rätt, för jag är allergisk mot ägg.
Servitören: Men äggplanta är ju en grönsak.
Tjej 1: Ja men jag är verkligen jätteallergisk mot ägg.
Tjej 2: Men det här är ju en helt annan sak.
Tjej 1: Ja men alltså, jag tål inget med ägg i namnet.
-----------------------------------------------------------------
Två studenter ~20 kommer gående över ett övergångsställe. De stannar till.
Kille 1: Varför gick vi över vägen? Vi var ju redan på rätt sida av gatan!
Kille 2: Jo, men bilen på gatan stannade och jag kände mig tvungen att gå över, eftersom jag inte ville vara till besvär.
Killarna går tillbaka över samma övergångsställe igen.
_________________________________________________

Två personer ~18 står utanför butiken och informerar om Röda Korsets verksamhet. En man ~50 kommer ut från affären.
Kille 1: Hej, vi kommer från Röda Korset.

Mannen: Hej, jag kommer från Östersund.

Mannen går vidare och folk runtomkring börjar skratta.
--------------------------------------------------------------------

Kommentarer

  • sofia säger:

    kung! jag kikar på och letar efter något som passar, keps vet jag att jag skulle kunna fixa sen så smink är inget problem heller!! :D

    2010-10-05 | 11:25:41
    Bloggadress: http://linasofiamaria.blogg.se/
  • kasper säger:

    1&3 <3

    2010-10-06 | 17:40:49
  • cofrnelia säger:

    visst är de bra?! :D

    2010-10-06 | 18:46:45

Kommentera inlägget här: