Cornelia Andersson

Saker jag uppskattar

Kategori: Foton

- Nyckelben och synliga revben, allmänd ben som synd genom hud typ höftben osv.
- Blekhet
- Mörka ögon, eller gröna ögon
- Stilmedvetenhet
- Folk som INTE är som stockholmare. Stockholmare-normen är töntig imo
- Folk som kan leva i stunden totalt, som jag själv. Som kan släppa lös helt och verkligen bara förloras i stunden
- Madness. Översättning någon? Galenhet? Ah, iaf är jag konstig och det är tilltalande för mig med madness just därför
- Positivitet
- Folk som insett att förhållanden inte räcker hela livet, utan bara så länge personen är den rätta för en. Eftersom man ändras, om man inte ändras tillsammans, får man nya personer man passar med. Jag kan förstå hur man kan bli helt uppslukad i ett förhållande, är så själv, men den ignorans man ofta har när man har Vi-ska-gifta-oss-och-leva-tillsammans-hela-livet-inställningen gör mig galen. Mer än vanligt. Ignorans rent allmänt irriterar mig.
.

.





.


.


.


Kommentarer

  • Josefine säger:

    förloras i stunden och måste säga att jag uppskattar dig

    2011-01-12 | 23:45:17
    Bloggadress: http://enhemligplats.tumblr.com/
  • Anonym säger:

    Jag håller helt med dig. Jag blir så less på människor som träffar någon och går runt och säger att jag vet att det här kommer hålla hela livet och sen blir helt förkrossade när det tar slut för som du sa så förändras människor och man kanske upptäcker sidor som man inte uppskattar.

    2011-01-13 | 11:04:47
  • Anonym säger:

    Galenskap.

    2011-01-13 | 11:13:04
  • cornelia säger:

    madness I tell you! Det är helt sant. Det kan ju vara att man helt plötsligt ligger på olika mognadsnivå också. speciellt i tonåren. det är just därför det är så idiotiskt med femtonåringar som typ vill gifta sig. gosh -.-

    2011-01-13 | 11:19:58
    Bloggadress: http://hansgustav.blogg.se/
  • moa säger:

    Men, var det inte du som tyckte att kvinnor borde vara kurvigare?Känns ju motsägelsefullt att då säga att du gillar synliga revben osv

    2011-01-13 | 12:14:56
    Bloggadress: http://stoppamigijuni.blogg.se/
  • Ellinor säger:

    Du gillar positivitet men säger samtidigt att förhållanden inte håller hela livet... vänta nu? Klart det finns förhållanden som hållt hela livet! Jag själv känner två exempel. :) dock är det ju väldigt ovanligt

    2011-01-13 | 12:35:08
  • Cornelia säger:

    Ellinor: Positivitet kan ju handla om annat än förhållanden, det är ju ett sätt att se på HELA livet. Förhållanden är inte hela livet. Jag syftar på att jag hellre umgås med människor som kan uppskatta livet, ha hopp för framtiden och sådant än de som inte tycker att det är värt att leva. Jag har respekt för att man kan ha det dåligt och så men jag trivs inte så bra runt negativ energi. Och det är allt. Inget ont om de som mår dåligt, men jag mår ju såklart själv dåligt av att vara med de som utstrålar negativitet.

    Det är väl klart att det gör det, och som jag sa: Om man inte utvecklas tillsammans (menar alltså att det såklart finns människor som utvecklas tillsammans och passar ihop hela liet) kan man växa ifrån varandra. Jag syftar bara på att jag tycker att det är naivt när ungdomar tror att de ska vara tillsammans hela livet. det höjer förhoppningarna på ett väldigt dumt och orealistiskt sätt tycker jag.

    2011-01-13 | 12:45:06
    Bloggadress: http://hansgustav.blogg.se/
  • hanna säger:

    Äsch, tycker bara att det känns jävligt bittert och löjligt att gå och ödlsa energi på att störa sig på folk som är uppslukade av kärlek. Det handlar inte om ignorans utan skön kärleksnaivitet. Det är klart att man vill tro att det ska få vara så där jävla underbart som bara kärlekt kan vara hela livet, att man ska flytta ihop, åka ut och resa, skaffa barn, gifta sig och bli gamla och grå tillsammans.

    Ska man gå och hålla tillbaka istället? "Ja, men vadå logiskt sett så är möjligheterna att vi är tillsammans mycket små". Hur jävla kul är det liksom.

    Och det hör till att falla huvudstupa när det tar slut, att vara förstörd och tro att livet är slut. Satsar man ingenting har man ingenting att förlora heller.

    Har du själv aldrig trott att du ska få växa gammal med någon?

    Själv aldrig fallit pladask jävla huvudstupa när det tagit slut?



    aja. bara en tanke ingen personlig kritik xo

    2011-01-15 | 06:40:28
    Bloggadress: http://turistensklagan.blogspot.com

Kommentera inlägget här: