Cornelia Andersson

Drömmar om liv

Kategori: Foton

Om ett år, eller två troligtvis, då ska jag leva såhär:
 
 
Jag ska bo på Island, det bara måste jag. Någonstans nära naturen, jag saknar naturen. 
 
 
Jag ska ha ett enkelt jobb. Nine to five, det är så jag vill ha det. Starta jobbet och sedan gå hem och inte ha några övriga ansvar som tar över min fritid. Jag vill ha tid till annat efter jobbet. 
 
 
Allt jag har med mig är en väska, med kläder som jag verkligen gillar men med plats för nya såklart. 
 
Och så ska jag ha en LP-spelare. Jag vill ge värde till musik, inget jävla Spotify, inga fler utbytbara skitlåtar som underskattar min musikaliska förmåga, som inte är värda min tid. Musik är värdefullt, och jag vill behandla det så. Köpa skivor med pengar jag arbetat ihop och älska och vårda dem. 

 
En enkel lägenhet, ett liv som inte kretsar kring vad jag äger eller hur mitt rum ser ut. Det ska handla om landet, naturen, livet utanför dörren. 
 
 
Fan jag längtar. Jag längtar så jävla mycket 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: