Cornelia Andersson

EYP (EUP)

Kategori: Foton

Jag är frälst. Var på EYP  (European Youth Parliment) i helgen och det var underbart! Det var min vän Mathilda Stenmark som tillsammans med Josefin Wallenå var Head Organiser, som det heter, och hade ordnat denna underbara session i Umeå! Jag och Ida jobbade först som organisers, men ganska snabbt fick vi ett speciellt uppdrag, nämligen att vara lite fusk-delegater! Vi fick vara med och arbeta fram resolutionen, hjälpa till under debatten med att skriva svar på frågorna från de andra kommitéerna och så hjälpte vi till med att skriva tal. 
 
För er som inte vet vad EYP (EUP på svenska) är, så kan jag nog inte riktigt beskriva det korrekt. http://www.eypej.org/ Men gå hit för mer information. För mig är EYP att leka lekar, engagera sig i politik och viktiga frågor inom EU och träffa nya, fantastiskt engagerade och trevliga människor. Jag är inte så jättebra på att träffa nytt folk, och jag hade ju Ida och Mathilda att vara med, men det gick inte att undvika att älska alla de människor som var på EYP denna session! Det brukar vara mer grundat i mig att jag inte tar kontakt med folk, men nu verkade det onödigt att bry mig om att det kunde vara pinsamt eller så att råka säga fel (man kunde oftast bara kommunicera på engelska eftersom många var från andra länder). 
 
Det har varit en fantastisk helg! Tack Ida, Mathilda, Josefin och alla andra underbara! :D 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: